סופ"ש TAV

10 ינו

tav3

מי שהלוגו בצבע ירוק-ניאון נראה לו מוכר יכול להרגע. זה ממש לא מקרי. בלי ששמנו לב עברה לה שנה שלמה, מאז התקיים פסטיבל Tel-Aviv Volume הראשון למוזיקה אלקטרונית ברחבי תל-אביב. עם שאיפה ליצור שינוי, לחדש וליצור שיח פורה בין הגורמים השונים בתעשיית חיי הלילה, כמו גם הרצון להשריש את האירוע כמסורת קבועה, יתקיים לו בעוד פחות משבוע הפסטיבל השני במספר. אדם יחיאל, מפיק האירוע, הפועל לפי המודל המוצלח של ועידת Amsterdam Dance Event, מבטיח תכנים עשירים ומגוונים, שיוצגו בשעות היום במתחם האוזן השלישית בת"א (רח' קינג ג'ורג' 48) ובשעות הלילה במיטב מועדוני העיר. בתפריט האמנותי מיטב הדיג'ייז המקומיים וכמה אורחים משובחים מארץ הנקניקיות והטכנו.  

בשביל להתעדכן בכל המידע הרלוונטי אתם מוזמנים לבדוק את האתר הרשמי של הפסטיבל – Tel Aviv Volume, דף הפסטיבל או את האיבנט שנפתח לכבודו. מעבר לצונאמי השמות, המעטר את הפוסטר, ואשר מבטיח משהו לכל טעם וטעם, ביקשנו מאדם יחיאל לענות על כמה שאלות בנוגע למהות הארוע.

במבט לאחור, כיצד אתה רואה את ההשפעה והמשמעות של הארוע הראשון על זה הנכחי? בינואר שנה שעברה התרכזנו ביישור קו ותרגום לשפה המקומית של נוסחה, המתקיימת בהצלחה באמסטרדם כבר כמעט עשרים שנה. עד לא מזמן היחס הממסדי לתעשיית המוזיקה וחיי הלילה המקומיים היה נישתי והתבסס על דעות קדומות, מיתוג שלילי, וקשר לסמים ואלימות. לדעתי הארוע בשנה שעברה עזר לפתוח אצל הרשויות מימד נוסף, המתייחס לחיי הלילה ולמוזיקה האלקטרונית כאל תעשיה לכל דבר, שמכלכלת הרבה אנשים, ושמהווה מוקד תיירותי עולמי. השנה אנחנו יכולים להרחיב את העיסוק בנושאים שנגענו בהם בשנה שעברה, ולתת דגש חזק אפילו יותר לתכנים. 

זה נשמע ומרגיש כאילו יש לכם תחושת שליחות של ממש. זו הנחה נכונה? בהחלט כן. לחלק מהקוראים בבלוג שלכם זה אולי ברור, אבל לרבים אחרים זה חדש – אחרי לא מעט שנים בעיתיות וקשות, אם בגלל פוליטיקה ואם בגלל כלכלה, הגיוון הפך את תל-אביב שוב לעיר, ששמה הולך לפניה בחו"ל כמקום בילוי שלא עוצר אף-פעם. בשנים האחרונות יש דרישה עצומה לסאונד "של תל-אביב" ברחבי העולם תודות לכשרונות המקומיים. הדרישה הזו מעמידה אותנו במקום חיובי בעולם, אבל גם תחת זכוכית מגדלת. מהסיבה הזו מטרת הפלטפורמה של TAV היא לנסות ולשפר את מצב האמן המקומי והמוסיקה המקומית בכל דרך אפשרית, ויצירת שיח על נושאים חשובים, שאחרת לא זוכים לבמה הראויה להם. 

אתה יכול לשים את האצבע על נושא אחד רגיש שכזה, שצפוי לקבל חשיפה בארוע? כמובן. בשנה שעברה התקיים פאנל בנושא "זכויות יוצרים בעידן הדיגיטאלי", בו אירחנו אמנים, חברות מסחריות ואת נציגי אקו"ם – הארגון האמון על שמירת זכויות היוצרים וחלוקת התמלוגים לאמנים הישראלים. בסשן לא התקבלו תשובות מספקות, ולכן החלטנו להמשיך, ועל מנת לאתגר אנו נביא בעצמנו את האלטרנטיבה המודרנית למצב המביש שמתחולל בארץ. ביום חמישי ה-15/01 בשעה 15:00 חברת "דיג'יי מוניטור" מגיעה לארץ במיוחד לפאנל בוועידה. זוהי חברה, שיש לה את הכלי המדויק וההגון ביותר שקיים היום עבור אמנים ובעלי מועדונים. מדובר בחלק מיוזמה עולמית שעיקרה "get played – get paid".  בנוסף, בזמן פסטיבל-הלילה של תל אביב ווליום, דיג'יי-מוניטור תקיים מדגם במספר מועדונים, כך שנוכל לדעת מה היא המוסיקה הפופולארית בשטח, ולמי מגיע תשלום עבור נגינת המוזיקה שלו – בזמן אמת! לפני כחודש הזמנו מספר בעלי תפקידים באקו"ם להשתתף בפאנל הנ"ל, אך נכון לעכשיו עדיין לא נתקבלה כל תגובה…אנחנו עדיין מקווים לשמוע מהם, כדי שהפאנל לא יהיה חד צדדי. אחרי הכל, התעלמות מהבעיה לא תגרום לה להעלם.

tav4

נודה באמת – כשועלי קרבות וותיקים התרשמנו פחות מסוללת השמות, המעטרת את פס-הקול של הוועידה. מצד שני התרשמנו הרבה הרבה יותר מהמוכנות לתקוף חזיתית נושא בעייתי ומאתגר כזכויות היוצרים המקומיים, בטח ובטח אחרי העדר המסקנות בשנה שעברה. אנחנו ממליצים לכל מי שמחפש פרספקטיבה רחבה מעט יותר על תעשיית המוזיקה האלקטרונית המקומית, להגיע לוועידה ולהרשם לפאנל. עכשיו איפה הכפתור של הווליום?…

מודעות פרסומת

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: